Diesel reiniging.

Dieselbrandstof moet voldoen aan de Europese EN-590 norm.

Ten gunste van het milieu wordt in deze norm een steeds hogere toevoeging van biobrandstof voorgeschreven.

Daarnaast is de zwavelconcentratie verlaagd en mag hoogzwavelige brandstof niet meer worden verhandeld.

Goed voor het milieu wil niet zeggen , goed voor een noodstroomaggregaat.

Beschikbaarheid is het allerbelangrijkste van een noodstroominstallatie en juist deze beschikbaarheid komt in gevaar door deze moderne brandstof.

Deze moderne diesel verouderd 3 keer sneller en vormt eerder en meer sediment.

Tevens gedijen natuurlijke organismen/bacteriën er goed in.

Problemen:

Door aangroei van strengen bacteriën in het gehele brandstofsysteem en grotere sludge-afzetting in de tank komt de betrouwbaarheid van u noodstroominstallatie in gevaar.

Dit kan resulteren in:

  • Motorstoring
  • Te weinig generatorvermogen
  • Kapotte brandstofpomp
  • Verstopte brandstoffilters
  • Onvolledige verbranding
  • Verstopte injectoren / verstuivers
  • Aanzet op cilinders
  • Verhoogde emissies
  • Roestvorming in tank en leidingsysteem

Met de speciaal voor ons ontwikkelde diesel reinigingsunit kunnen we u kostbare brandstof filteren/spoelen.

Correctief of preventief , eenmalig of permanent volgens ADR / KIWA eisen en certificaat.

Homborg Industrial Machinery bied u een oplossing.

Vraag ons naar de mogelijkheden.

  • creemers-logo
  • hyster-logo
  • hatz-logo
  • ford-logo
  • grassair-logo
  • baudoin-logo
  • daf-logo
  • cummins-logo
  • honda
  • hyster
  • linde
  • mitsubishi
  • tcm
  • toyota
  • atlas-copco
  • berko
  • bredenoord-logo
  • ingersoll-rand
  • kaeser
  • ahlmann-logo
  • bearward-logo
  • jungheinricht
  • still
  • bobcat-logo
  • deutz-logo
  • komatsu
  • ingersoll-rand
  • iseki-logo
  • iveco-logo
  • john-deere-logo
  • komatsu-logo
  • kubota-logo
  • mercedes-logo
  • mitsubishi-logo
  • perkins-logo